Bara döda fiskar går med strömmen.

Det är sant som de säger, jag har börjat plugga. Busschaufför ska det bli av mig är det tänkt, ska bara klara mig igenom utbildningen först. Har även sagt upp mig från hotellet nu, och avsagt mig mina timmar på HFAB. Trodde jag var hårdare än det visade sig att jag var. Tänkte att plugga från 8:00-16:00 och sedan direkt från plugget till jobbet och jobba till 21:00 fyra kvällar/vecka samt jobb vartannan helg och få ut ca 6500 kr/månad skulle vara rimligt. Jag hade fel. Efter första veckan med skola kombinerat med jobb var jag helt förvirrad, höll på att byta om i skafferiet och lägga mobiltelefonen i tvättkorgen för att sedan leta efter den i 15 minuter. Så jag kom fram till att jag borde säga upp min nuvarande anställning på hotellet och istället se om det är möjligt att ta ett CSN-lån. Utbildningen är slut i mitten på juni, så det är inte så många månader jag behöver CSN-pengar, så jag betalar av det ganska snabbt efter jag fått min anställning. Ska bli spännande att testa något nytt. Utmana mig själv lite. Jag som inte alls tycker om att plugga. Specielt inte när det handlar om bromssystem, bränslets väg, styrservosystem, luftens väg etc. Helt ointressant men nödvändigt. Första veckan avklarad, bara 14 kvar. Ungefär. Bah, dags att sätta sig med "Tungboken" nu en stund. Får se om jag lär mig något mer. Kommer självklart sakna att jobba på hotellet och även på HFAB, men någon gång måste man nog bryta sitt eget trygga lilla liv, att gå emot sin egen ström. Det är dags att tänka på framtiden, inte bara på att de ska vara enkelt och bekvämt just nu. Bara döda fiskar går med strömmen. 

Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0