If I do the things I want to do, I don't have a thing to prove to you.

Är mitt i ett vägkval. Eller ja, inte riktigt än, men snart och jag planerar redan nu för jag vet att det kommer bli svårt. Jag har:
Plan 1
Plan 2
Plan 3
Plan 4
Alternativ A
Alternativ B
Alternativ C

Plan 1
verkar himla spänannde. Det är något nytt, något utmanande men samtidigt lite jobbigt med tanke på kriterierna jag måste uppfylla innan jag kan ge mig in på Plan 1. Plan 2 är just nu mestadels ångest men jag får inte glömma att det även är en trygghet och något jag älskat väldigt länge. Men just nu är det ångest. Plan 3 däremot innebär ingen ångest alls, det är bara ett helt fantastiskt val, men det är inte bekräftat än så jag vågar inte utesluta andra planer innan jag vet vart Plan 3 leder mig. Plan 4 är jag verkligen inte sugen på. Plan 4 är inte heller något jag måste göra. Än. Man vet ju aldrig. Om Plan 1 och Plan 3 till slut inte längre är några alternativ för mig så är det ju bara Plan 2 och Plan 4 kvar. Frågan är vilket som är mest ångestladdat. Eller kanske minst ångestladdat. Det är väl det man ska fråga sig. Plan 3 är dock drömmen. Plan 1 är spännande. Plan 2 är ångest, men kul. Plan 4 är ångest.
Och vilken plan går bäst att kombinera med vilket alternativ? Plan 1 och Plan 3 skulle jag kunna kombinera med Alternativ A, Alternativ B och Alternativ C. Men Alternativ C är inte rätt. Det är det verkligen inte. Plan 2 kan jag i princip bara kombinera med Alternativ A. Men den kombinationen är nog bara för att det är tryggt. Det är inte spännande, inte nytt. Men tryggt. Alternativ B har länge varit en längtan, men det är inte tryggt, men nytt. Alternativ C är det ultimata, men bara för mig.
Jag vet inte hur jag ska välja. Plan 3 och Alternativ B känns väldigt frestande. Plan 3 styr dock inte jag över och Alternativ C är jag för feg för.
Jag ska fundera lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0