Kom nu Ketchup så går vi och jobbar.

Skriver nog mest detta inlägget för att Gun-Britt bad mig att skriva något roligt. Jag har jobbat 55 timmar denna veckan. Jag är inte så rolig längre.
Däremot så har jag insett att det är inte att jobba som är jobbigt, inte heller att ha jobbat. Det jobbiga med att jobba är tanken på måndag morgon när man tänker på att man ska jobba 55 timmar den närmsta veckan.
Jag älskar ju mina jobb, jag förstår inte ens varför det känns jobbigt att tänka på att jobba. Jobba är ju fantastiskt. Jag skulle bara vilja jobba lite mer.

Åh, just det. Snackar med Fidde som påminde mig om att jag varit på skidresa. Kom knappt ihåg det själv, mamma kan festa hon. Kannor med öl håvades in, varsin gammeldansk till frukost varje morgon och så bröt vi oss in och drack på afterskin på torsdagen. Afterskin har bara öppet fredag och lördag. Dåligt, tänkte vi.

Nehe, nu ska jag slänga på mig kavajen och bege mig till jobbet. Gun-Britt, jag ber om ursäkt för att jag inte var så rolig som du förväntade dig.

Här kommer något som kanske kan liva upp :)

http://www.rodaroboten.se/2011/kom-ketchup-sa-gar-vi-2/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0