And if I had a pony, I'd ride it on my boat.

Nu var det ett par månader sedan jag skrev något här! Jag såg i mitt senaste inlägg att jag skrivit en checklista på vad jag hade för mål under sommaren och jag höll det ändå ganska bra får jag säga. Jag har haft en riktigt hektisk sommar men av det som fanns med på listan har jag hunnit:
♥ Skaffa en stor bur så Saga får vara ute på balkongen (Fixade istället en trappa till balkongen så Saga kan få gå lös och komma in och ut som hon vill)
♥ Åka till Gekås ännu en gång för inköp man missade senast.
♥ Åka till IKEA och köpa allt för att kunna få ordning på lägenheten, - fixat!
♥ Få ordning på hela lägenheten; väggar, golv, tavlor, bar, hyllor, belysning, badrum - Allt är fixat!
♥ Åka till Gotland med Nalle, Månsson, Klique, Graden och Turid. - Myssemester!
♥ Inte ta på mig för mycket arbete. - Har verkligen lyckats om jag jämför med föregående år.
Har även gjort en hel del annat såklart, har inte haft en enda slappedag på hela sommaren, vilket har varit skööönt!
Det här är nog inte lika roligt för er som för mig men måste ändå beskriva vad som hände mig på jobbet igår.
En hotellgäst: Ursäkta mig, skulle jag kunna få bjuda dig på en kaffe någon dag?
Jag: Kaffe? (Man hör lätt vad man brukar höra, typ "Ursäkta, finns det mer kaffe?") Vill du ha kaffe?
Han: Ja, kan jag inte få bjuda ut dig på en fika någon dag?
Jag: Nej, men det passar väl inte så bra.
Han: Varför passar inte det?
Jag: Nej, men du förstår, jag har ju katt och sånt..
Han: va?
haha, så himla dumt! Vi skrattade åt det sedan när vi konstaterade att jag menade att jag har pojkvän. Så dum man kan bli när man är lite förvirrad i bollen.
Well, nu är det dags att fortsätta röja här i lägenheten. Alla våra garderober och förråd ska röjas så vi bli av med massa onödigt. Om någon timme kommer en kille och köper min bilstereo som bara ligger här och ligger, och ikväll bjuder vi hem mormor och Janne på kvällsmat.
Imorgon vankas det jobb och på torsdag drar vi på Oktoberfestivalen i München!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0