Dag 1 - Invägning.

Idag är Dagen med stort D. Nalle, Emil och jag har bestämt oss för att gå ner i vikt. Mitt mål är att gå ner minst 10 kg, gärna 13. Vi går efter Viktväktarnas matschema, plus att vi ska börja ut och promenera tillsammans, jag ska börja cykla till stallet osv. Idag har vi haft vår första "invägning". Min startvikt är 66 kg, ska alltså gå ner till 56 innan jag får börja rucka på dieten. 
Frukosten idag skulle bestå av havregrynsgröt med russin i, 1,5 dl mjölk och en frukt till det. Jag haaaatar gröt. Så min frukost blev 1,5 dl mjölk i en skål, 1,5 dl havregryn i mjölken, lite russin i det och en apelsin vid sidan om. Så det blev mer som müssli än som gröt, men det borde väl vara okej? Sen åkte jag till stallet och när man har varit fysiskt aktiv i en timme så känner man hur man börjar bli hungrig. Dags att ta bilen hem, och i bilen ligger en Riesen... Utan en enda tanke på att jag håller på att försöka gå ner i vikt tar jag denna Riesen och stoppar in i munnen. GUD SÅ GOTT. Efter ett par sekunder i munnen och man precis ska svälja det yttersta lagret av mörk choklad kommer jag på mig själv. Bara att tvärnita, öppna bildörren och spotta ut godisbiten. Det kändes riktigt jobbigt att börja äta en godisbit som är precis vad man är sugen på, och sen behöva spotta ut den! Men jag spottade i alla fall ut den. Nu sitter jag här fruktansvärt hungrig, funderar på att ta en liten morot sålänge för det är en timme kvar tills jag ska äta lunch. Lunchen kommer att bestå av en enkel skaldjurssallad, jag har i hackad isbergssallad, skivad gurka, klyftad tomat, majs, räkor och en dash citronsaft i. Det känns inte heller som något jag kommer bli mätt på, och middag ska jag inte äta förrän klockan 19. Jag ska jobba ikväll så det blir att jag får äta den på min 15 minuter långa rast... Middagen förberedde jag igår kväll så att det bara är att värma den ikväll. Det blir 3 små kokta potatisar, 5 hemmagjorda köttbullar och lite "specialgjord" brunsås utan onyttigheterna som vanligtvis används vid brunsås-lagande. Den middagen ser jag fram emot. Mums. 

Den närmsta tiden kommer jag nog uppdatera en del i bloggen om just hur dieten går. Dels för att sporra och motivera mig själv lite, dels för att när jag nått min idealvikt så kan det vara kul att gå tillbaka i bloggen och se hur man har känt under tiden, var det verkligen värt mödan? Om inte annat så kanske jag har sått ett frö hos någon annan som behöver gå ner i vikt och skriver jag upp ungefär vad jag äter här så kan det vara lättare för andra att äta lite mer "rätt"... Hur rätt köttbullar, potatis och sås nu låter.... Men ja, ni fattar nog grejen :) 

Önska mig lycka till, det lär behövas.


Kram

Kommentarer
Postat av: Elenor

Åååh vad duktig du är! Jag har gett upp för längesen xD Men ändå blir jag sporrad av din text! Tänk, bara någon månad framåt kan du ju gått ner flera kilon på denna diet! Suck..

2011-02-01 @ 17:22:54
Postat av: Ankan

Haha, ja, om jag nu lyckas hålla den så hoppas jag att jag går ner något i alla fall :)

2011-02-02 @ 21:59:01
URL: http://amandaekman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0