Dag 5.

Igår blev det inget inlägg, främst för att jag inte hade tid, men även för att det inte hände något speciellt. Jag kände mig varken hungrig eller godissugen på hela dagen, jag följde matschemat osv, osv. Visserligen är det ju bra för min egen skull att skriva ner att det även gått bra, men som sagt, tiden räckte inte till. Idag däremot skulle det bli gröt med 1,25 dl lättmjölk till frukost, men istället tog jag 1,25 dl lättyoghurt och hällde i lite havregryn i det. Lunchen som bestod av skinka, potatismos och sallad skulle jag ha med mig till jobbet för att äta där, men glömde den såklart i kylen i morse... Fick ta några skinkbitar på jobbet, plus att jag krängde ett helt fruktfat med olika sorters melon, ananas, apelsin och vindruvor (Frukt är gröna prickar, och det får man äta hur mycket som helst av, dock minst två om dagen). När jag kom hem vid 16:00 så tog jag potatismoset och salladen, så idag blev det inget mellanmål. Mellanmålet skulle bestått av lättyoghurt med fruktsmak.

När jag satt och åt min försenade lunch och Nalle satt och åt sitt mellanmål så sa han att han inte orkar följa dieten så här strikt som vi gör. Och jag håller faktiskt med. Vi har ju kört stenhårt efter schemat, vilket är en otrolig omställning från hur vi levt förut, men vi har bestämt oss för att vi får använda 3 "röda prickar" (prickarna som jag nämnde i "Dag 2" = Att man får äta choklad osv fast de motsvarar ett antal prickar beroende på vad man äter). Enligt Viktväktarna får man utnyttja 6 röda prickar i veckan, men vi hade från början tänkt att inte använda oss av någon prick alls, men vi har kommit fram till att vi ska få använda 3 stycken röda prickar under helgerna. Så: 

Måndag - Fredag eftermiddag = Stenhårt efter schemat, med motion!!
Fredag kväll - Söndag kväll = Får vi unna oss 3 röda prickar var, plus motion i mån av tid.

Det är väl ändå okej? Jag menar, vi håller oss fortfarande bättre än Viktväktarnas krav/rekommendationer, och detta är första gången vi går på diet, så vi jobbar ju på rätt bra ändå, tycker jag. Dessutom vägde jag mig i morse, ingenting som dokumenteras på vår invägningslista, men vägde mig mest för skojs skull, för att se om det hänt något helt enkelt. Det hade det! 64,9 kg var jag "nere" på nu, vägde 66 kg i tisdags morse, så lite har det ju hänt. Samtidigt så vet jag att man inte ska ropa hej innan man kommit över bäcken, för under dietens tid kommer man gå upp och ner i vågor för att slutligen - förhoppningsvis - gå ner. Men känns ändå skönt att se siffrorna "64,9" på displayen, då jag inte vägt så "lite" på hur länge som helst. Har typ legat mellan 66 och 68 i 1,5 år eller något. Så det var skönt att få den boosten, för då blir man lite mer motiverad till att fortsätta :)

Nu väntar jag på att Nalle ska bli klar med kvällens kycklinggryta och ris, mums!
I morgon ska jag försöka få med mig lunchen till jobbet..... 


Tjing! :)

Kommentarer
Postat av: Elenor

Neeeeeeej vad duktig du är gumman!

Jag har redan fallit igenom men tar nya tag imorgon. Sockersuget står jag inte emot lika bra som du, men sakta men säkert så ska det nog gå åt rätt håll..



Hur som helst är jag huuuuur stolt som helt över dig!

Du är BÄST! <3

2011-02-05 @ 21:15:03
Postat av: Maria

Duktigt Amanda! jag fattar inte hur ni orkar :P Själv hade jag aldrig klarat det ;P

2011-02-08 @ 19:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0