Dag 3 - Nötter?

Idag har varit en rätt bra dag, det började med frukosten som bestod av en apelsin, 2 dl lättfil och 4 msk müsli. Efter det stack jag iväg till stallet och Sheya och jag begav oss ut i skogen för en ridtur. Det blåste väldigt mycket, var otroligt halt och vi stötte på massa djur, djurläten och djurspår - som inte var hästar.. Så Sheya var ganska nervös, och eftersom hon inte tittade sig för så var jag rädd för att hon skulle halka så jag satt ju och spände varenda muskel i kroppen, så jag ser faktiskt den skrittrundan som ett litet träningspass.... Dagens mål verkade ganska magert och jag har hela tiden fasat för den här dagen då jag tänkt att jag kommer vara hungrig hela tiden! Lunchen var en lök- och tomatomelett... ja, hur kul låter det? Det var ganska gott faktiskt, men det var inte så mycket så mätt blev man ju inte. Fast samtidigt var jag inte hungrig heller efter att jag ätit den. Vid 15:30-tiden tog vi oss ett litet mellanmål i form av 3 riskakor med Keso (Jag hoppade dock över Keson). Senare på kvällen, lite senare än det var beräknat, ca 19:30-tiden, så åt vi middag, vilket ikväll var pasta med tonfisk- och tomatsås. Inte det godaste jag ätit men inte heller det äckligaste. Det gick ner helt enkelt.

Jag var helt säker på att jag skulle vara hungrig hela dagen, och med tanke på vilket sötsug jag haft de två senaste dagarna så var jag helt säker på att det skulle vara ännu värre idag. Men icke! Inte känt ett enda sug efter godis över huvudtaget idag och inte varit det minsta hungrig! Mitt enda problem har varit att jag ska bjuda hem Madde och Elenor på lite tjejkväll på måndag, och mitt dilemma är vad jag ska bjuda dem på. Känns ju lite overkill att servera dem choklad och godis när jag bara kan titta på, så jag tänkte att man kunde ta fram en skål med nötter? Kan jag äta nötter? Det står inget om det i mitt viktväktarhäfte, jag har inte hunnit googla på det, men på de naturella cashewnötternas påse står det att de innehåller 50 g fett per 100 g... det är alltså hälften av nöten som är fett. Visserligen är det ju nyttiga fetter, men är det okej? Kanske ett par stycken för min del? Salta pinnar får jag äta, så det blev ett paket sådana och även en påse cashewnötter... Sedan blir det kanske smoothies till? Smoothies gjorda på lättmjölk är ju inte så gott visserligen, men jag kan ju nöja mig med det så får de andra läsk eller något. Läsk är inget jag är jätteförtjust i ändå så jag överlever nog. Jag är så glad över att jag känner hur mitt sockerberoende håller på att gå ur mig, och redan hur mycket renare min kropp känns. Det här är underbart. 


Och nu har Elenor och jag kommit fram till att vi ska börja promenera och möta varandra halvvägs och sen gå tillbaka hem, hon från Trönninge, och jag från Andersberg. Kommer bli riktigt nice! Ska bara köpa mig ett par gummistövlar :)


Kommentarer
Postat av: Annie

Nötter innehåller ju massvis med fett - nyttigt fett, som du säger - men mycket kalorier, och det är kalorierna som man går upp i vikt av, inte fettet. Så nötter är nyttigt men kanske inte idealt om man ska gå ner i vikt. PUSS.

2011-02-03 @ 23:20:44
URL: http://annielund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0