Dag 20 - Först arg, sen glad.

Den senaste veckan har jag fuskat en del. Fick världens, och då menar jag verkligen VÄRLDENS raseriutbrott på hushållet här i onsdags och det hela fortgick genom att jag kastade köksredskap in i väggen så de gick mitt itu, stod och lagade mat samtidigt men bestämde mig för att hälla ut det över hela köket och kastade sallad på golvet samtidigt som jag skrek arga fraser och grät. Jag var verkligen pissed off, och tänkte att jag skiter fan i den här dieten, för att komma hem till den här svinstian där folk inte gör någonting för att det ska bli bättre, tar för mycket av min energi. Jag var så jävla arg. Så jag tog en kexchoklad. Hade tänkt ta en halv, men det blev en hel. Efter den åkte jag och handlade med Nalle och Emil och då köpte jag två paket "Choco Fingers". Ett gick åt av enbart mig den onsdagkvällen. Det andra gick åt, av enbart mig, torsdagkvällen. Fredagen gick bra, fuskade nog ingenting. Cyklade även hela fredagen i säkert sammanlagt 2 timmar, men i lördags (igår) skulle jag jobba på Concilia från 14-18 och på hotellet 18-21:30. Hur gick det till tänker ni? Ja, jag fick hoppa över rasten på concilia för att istället sluta tidigare och cykla bort till hotellet. Just det, jag cyklade då med :) Emil, som var den man som skulle laga lunch och kvällsmat i lördags, gick inte upp förrän jag väckte honom vid halv ett, och jag skulle cykla till concilia halv två... Han visste att jag behövde ha lunch innan och även ha med mig kvällsmat till hotellet sen, men nej då, det hanns inte med. Lunchen hann han med och den åt jag, men på hotellet åt jag inte riktigt vad jag skulle.... Blev fläskfilé i champinjon-grejs och sån riktigt god restaurang-bearnaise till det. Efterrätt blev det med och den bestod av chokladmousse som frukostvärdinnan hade misslyckats med, så den smakade typ kladdkakesmet. MUMS!! Blev alltså en skål med sånt och lite grädde. Inte helt okej. Däremot vägde jag mig i morse och då vägde jag 62,5 så jag har ju i så fall gått ner från 63,2 till 62,5. Vägde mig även på eftermiddagen/kvällen och då låg jag på ca 64,5 så det kan ju stå vad som helst imorgon eftersom det blev lite popcorn nu vid den här tiden (22:00). Jag har kommit fram till att jag inte bryr mig så hemskt mycket om hur fort jag går ner i vikt, utan jag vill hellre kunna unna mig lite under tiden och låta det ta 4 veckor extra, än att leva efter det stenhårt. Även om jag äter 4 kexchoklad i veckan så åt jag ju säkert tre gånger mer sån skit förut, så allt är ju en förbättring. Plus att jag gett bort busskortet så nu cyklas det överallt.



Tillbaka till onsdagens raseriutbrott! Det resulterade i att Nalle och jag bestämde oss för att prata med Emil om att inte bo ihop längre, då det inte fungerar, så nu letar Nalle och jag en tvåa eller mindre trea för oss. Jag som skiter i var vi bor, bara vi har snygga möbler ungefär har suttit och uppdaterat sidan på blocket i ett par dagar och idag dök det upp något intressant! En hörnsoffa/divansoffa! Den kostar 4500 kr, pengar som jag absolut inte har, men Nalle sa att han kan betala en del av den så länge så jag kan betala av min Annie-skuld först. Dessutom ska jag ju sälja av min nuvarande soffgrupp så där blir väl några hundralappar för den i alla fall. Här kommer bild på soffan :)

Inte helt fel va? Plus att en fåtölj vi har är också beige, så vi hoppas på att det är samma färg på dem så man kan ha kvar den då det är kattens favoritplats och jag vill hålla henne ifrån den nya soffan med tanke på att det garanterat blir klösmärken annars. Mmmh, det här blir nog bra, har målat upp en bild i huvudet om hur jag vill ha det i vår nästa lägenhet. Bort med alla skitfula möbler och in med nya snygga, stilrena grejer. :) Jag längtar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0