Dag 14 - Lättad men besviken.

Är nu inne på fjortonde dagen och igår morse var det invägning. Igår var det inte bara invägning, det var alla hjärtans dag med... Jag jobbade hela kvällen men Nalle ville fira lite, så vi bestämde oss för att fira i söndags kväll istället. Det var tre dåliga handlingar i den idén.
1) Vi åt lite mörk choklad och viktväktarkolor.
2) Vi drack kaffe och vatten - vätska väger mycket.
3) Vi satt uppe och åt/drack detta under tiden vi kollade på film till ca 00:30 - man ska inte äta saker senare än 19:00 absolut senast 19:30.


Minns ni vad jag skrev i förra inlägget? Jag skrev: "Nu säger jag det man inte får säga. Det kommer inte gå. Hur ska jag lyckas tappa så mycket på bara ett par dagar?" Detta skrev jag för att jag hade fuskat så himla mycket i början på veckan och för att man inte tappar så mycket vikt andra veckan, om ens något, vilket jag visste om från början. Dum som jag var åt jag den där otroligt goda chokladen i söndags kväll, delade på några kolor med Nalle och drack en massa vätska. I förra inlägget skrev jag att jag vägde 64,7 kg den morgonen jag skrev inlägget (vilket nu var 4 dagar sedan, alltså tre dagar innan tredje invägningen). Min plan var ju att komma under 63,3 såklart, vilket jag vägde vid den andra invägningen. Bambambambaamm...! Igår stod vågen på 63,2 kg. Inget att hurra för egentligen, med tanke på att jag endast gått ner 0,1 kg. Samtidigt är jag lättad eftersom jag var helt säker på att jag skulle ha gått upp igen då jag i fredags vägde 64,7 kg. Hade jag bara låtit bli det där småätandet på jobbet i början av veckan så hade jag inte gått upp till 64,7 och då hade jag kanske varit nere på 62 nu i alla fall. BAH! ÅNGEST! Minns ni att jag skrev att om jag har gått ner något nästa (denna) invägning så skulle jag få äta en kexchoklad i veckan. Jag har gått ner, men jag tycker inte det är tillräckligt för att låta mig äta en i veckan så jag skjuter upp detta till nästa vecka. Lycka till, Amanda.


Första invägningen - Startvikt: 66 kg
Andra invägningen: 63,3 kg
Tredje invägningen: 63,2 kg
Viktminskning i % denna vecka: 0,16 %




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0