Sad, sad situation.

Jag har länge velat ha en liten katt. Lite rip-off på Johnny Boy's katt, men jag vill att den ska heta Akilles. Riktigt ballt namn. Blir det en honkatt får hon heta Sekilla, för det är bara Akilles omvänt. Men jag har inte kunnat skaffa katt eftersom Bela hatar katter (hon vill ha en hund i så fall) och Oscar är allergisk. Planen är att jag ska flytta till hösten och då hade jag ju haft världens chans att köpa mig lille Akilles, men eftersom jag flyttar ihop med Nalle så går inte det då han också är allergisk mot katter. Så idag har jag spenderat hela min lediga förmiddag åt att leta upp olika metoder som botar pälsdjursallergi och läst i säkert 50 olika forum och trådar. Det finns ett vaccin som man sprutar in i kroppen en gång var åttonde vecka i minst tre års tid, vanligtvis längre. Den gör inte att allergin försvinner, bara att man klarar av att bo med djuret men man bör inte gosa med katten för mycket för då kan man bli riktigt allergisk igen. Dessutom fungerar inte vaccinet på alla och kostar väldigt många tusenlappar. Så det känns ganska uteslutet. Sen finns det ett saltrum man kan vara i också. Sådan saltbehandling finns på 10 ställen i hela Sverige och det är mest pollenallergiker som hävdar att det fungerar. Saltrum? Aldrig hört talas om det innan, och är det inte så omtalat så känns det inte så etablerat och säkert, och eftersom det är så speciellt antar jag att det kostar röv det med. Hittade även en metod som heter bioresonansterapi som fungerar med magneter och katthår (om det nu är det man är allergisk mot) och så bildar dem nåt magnetfält runt cellerna med allergener och sånt och det har fungerat för 80% av dem som provat det. Men det känns så läskigt med magnetism och grejer. Kan man inte få cancer av sånt? Jag har inte så bra koll på det där. Nu håller dem på och forskar på ett vaccin som innebär att man bara behöver ta tre sprutor och sen är allergin borta, men som sagt, det forskas det på ännu så det dröjer väl ett tag innan det kommer ut på marknaden. Efterfrågan lär ju vara enorm. Så här långt känns det som om det billigaste och säkraste alternativet är att köpa allergitabletter till honom som han tar varje dag, men jag vet inte om jag kan begära så mycket av honom. Kan man det? Å andra sidan tar jag ju p-piller varje dag för att vi ska slippa ha kondom och det gör väl honom lycklig? 

Sen kom jag på att Rebecca (syrran) hennes morsa genomgick någon typ av asiatisk bollterapi för att bli av med sin allergi. Det låter ju helt hokus pokus, men för henne funkade det, så jag ska be Becca kolla upp vad det hette och vad det kostade eller så får jag slå en pling själv helt enkelt. Verkar som om det var smärtfritt i alla fall.
Jag har även hört av mig till Madde nu och bett henne ta med mig till kattfotens katthem och visa mig alla katter och så ska hon stå och säga allt som är dåligt med att ha katt och så ska hon visa mig alla obligatoriska och eventuella veterinärkostnader så att jag blir lite avskräckt. För det behöver ju inte vara Nalle som är problemet, hade jag inte haft mitt kattbegär så hade det inte varit några problem. Jag mådde så dåligt härom kvällen över att han  var allergisk så jag hade gråten i halsen ända till jag somnade.



Fast det är ju faktiskt så, att flyttar jag ihop med Nalle så får jag ju Emil som en bonus och vad jag vet så är han inte katternas största fan. Fast han kommer tycka om Akilles, det vet jag. Å andra sidan vill Emil bo med sin hund, så kanske kan jag få honom att betala hälften av Nalles bollterapi? A, jo, in my dreams. Vi får se hur detta går, men det är faktiskt väldigt svårt att välja mellan Nalle och Katten. Jag låter nog inte helt rätt funtad i huvudet som väljer mellan att bo med personen jag älskar mest i världen och att bo med en katt som inte ens är född ännu. Men så är det. Akilles är viktig för mig. Punkt.

Se så söt han kanske kommer se ut!:

Kommentarer
Postat av: Frida Friman

Hej! :D Hoppas det löser sig med katten :)

På mitt jobb (stadsbongården i Fyllinge) så har vi för två veckor sedan fått fyra super söta kattungar. Om du vill någon dag som du kan, så får du gärna komma o hälsa på o kolla på dem :) de har precis öppnat ögona :D <3



kram Frida :D

2010-06-10 @ 18:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0