All we need is an ice cream and a hug.

Har varit en rätt jobbig helg men det börjar bli bättre nu. Om bara huvudvärken kunde lugna ner sig med? Knarkar panodil och ibumetin som jag sväljer ner med apelsinjuice. Lat har jag blivit med. I helgen mådde jag riktigt dåligt, bland annat av antibiotikan, men igår mådde jag bättre och var i stan med Maria under dagen. Jag skulle jobbat på kvällen men ställde in det. Det är inte min grej att ställa in jobb om jag inte ligger på dödsbädden. Det där med skatteåterbäringen är typ farligt. För även om jag inte jobbar något på heeeela månaden så kommer jag få ut mer pengar än vad jag brukar när jag faktiskt jobbar. Det är lite illa.


I lördags var jag i stallet för att ta en promenad med Sheya. Hon är så himla mysig och vi hade jättefint väder. På väg därifrån så såg jag en polisbil och en ambulans och det visade sig att det var där den där 73-åriga kvinnan blivit mördad och precis hittad när jag körde förbi. De höll på att sätta upp avspärrningsband och sånt just då. Bara ett par hundra meter från stallet. Lite läskigt att veta att det är såna idioter som springer omkring där.... Köpte även ett akvarium på 200 liter för 200 spänn i lördags och då fick jag pump, doppvärmare, engelsk sjösten, dekorationer och sånt till. Helt galet. Så nu ska jag bara lyckas få tag på en snygg byrå eller skänk eller något att ställa det på. Jag hade lånat morsans bil som jag glömde lämna tillbaka innan jag gick och la mig på kvällen så på söndagmorgonen åkte jag till Trönninge för att ta bussen hem igen. Mamma och Sten bråkade lite och mamma bad mig ta hand om hästen den dagen så jag tog med mig Mozart och så åkte vi iväg. Mozarts halsband var väldigt slitet så först åkte vi till Grizzly och köpte ett nytt till honom och han fick vara med inne i butiken vilket var ett paradis för honom. Bara massa olika hundben och hundgodis överallt ju! Så han fick välja något att ta med sig till stallet och ett grisöra blev det. Väl framme i stallet så ville Petra ha hjälp med att bygga hage så det gjorde vi och sen gick jag, Sheya och Mozart ut en runda i skogen. Ni skulle bara veta hur lycklig man känner sig när hunden springer lös och hästen går i slappt grimskaft som man lika gärna kunde tagit av egentligen och solen skiner in mellan träden. Så väluppfostrade djur och en underbar dag. (Har en jättefin bild på det här men eftersom min mobil inte fungerar som den ska så kan jag inte få in bilden i datorn..)


Sheya var på återbesök hos veterinären igår och det visar sig att behandlingen går åt rätt håll. Så nu ska hon genomgå samma behandling igen i tre veckor och sen ska vi kunna sitta upp på henne och skritta lite till en början, för att senare kunna trava lite och sedan ta ett par galoppsprång. Så om inte alltför lång tid kommer hon kunna ridas som vanligt igen och hon kommer inte ha ont, så mamma har beslutat sig för att vi ska behålla henne vilket känns awesome! Hon skulle egentligen ha åkt tillbaka till Sveg nu i helgen, men så blir det icke :)


Ikväll är det jobb som gäller, vilket jag inte tänkt ställa in... Imorgon kväll är det också jobb, torsdag, fredag, lördag och söndag är det också jobb. Jag skulle alltså jobbat 7 dagar denna veckan, så kanske borde jag inte ha jättedåligt samvete för att jag unnade mig lite ledighet igår?  Och nu är det så att Annie Anka har kommit hem från Spanien, hon har ju varit borta sedan i höstas, så efter jobbet på lördag blir det dejt med Annie! Himmelens kul! Och på måndag är jag ledig vad jag vet än så länge så då blir det en fika med Elenor i staden.


Saker och ting börjar ordna upp sig, trots att jag inte kunde sova inatt för att jag hade ångest över något, vet inte riktigt vad. Gick till soffan för att kolla på tv och mådde ännu sämre. Så det blev sängen igen där Nalle sov och jag stirrade upp i taket. Sen vaknade jag 1,5 timmar innan klockan skulle ringa så då blev taket det jag vilade ögonen på igen. Well, sånt är livet, nu är det dags för mig att ta en dusch och diska lite.


All we need is an ice cream and a hug.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0