Be my life.

Precis kollat på Rent med Bela... Jag blev återigen påmind om varför det är min favoritfilm. Den har verkligen allt. ALLT. Inte sett den? Se den. 

Ska ta och se Ps. I love you någon dag snart med så man får gråta lite till. Skulle vilja att Nalle såg den med men när ska vi ha tid att kolla film ihop? Blir lite problem när man ses vid nio, halv tio varje kväll och vi går och lägger oss kl tio. Kör vi snabbspolning genom hela filmen så hinner vi ju kanske........... Får helt enkelt hoppas på att vi är lediga samtidigt någon dag istället. 

Idag, igår och lite i förrgår har jag varit sjuk. Förkyld som en gris med frossa och så har jag haft feber. Hotell- och restaurangfacket säger att jag absolut inte får gå och jobba i köket i morgon och att min arbetsgivare är skyldig att betala ut sjuklön till mig från dag ett som jag anmäler mig sjuk. Men så kan jag inte göra. Vi är typ bara två stycken som jobbar i köket nu de närmsta två veckorna eftersom resten av kökspersonalen har semester, så vem ska de ersätta mig med? Vill verkligen inte sätta hotellet i skiten så jag dricker varm oboy och knarkar treo och ibumetin för fulla muggar så jag kan verka frisk imorgon i alla fall. Alla jag pratar med säger att jag har all rätt i världen att sjukskriva mig och att det inte är mitt problem att alla andra har semester, men jag känner att jag kan verkligen inte göra så. Jag får hosta och nysa färdigt till imorgon helt enkelt. Men kvinnan jag pratade med på facket var verkligen jättenoga med att jag inte får gå till jobbet i morgon. Men jag kommer nog göra en Amanda och gå till jobbet för att jag inte vill sätta dem i skiten och istället smitta ner 150 gäster...........  Eller så ser jag till att bli frisk. Ja, så får det bli. 

Har ni någon gång känt att "nu jävlar, ska jag förändras!" ? Så kände jag idag. Satt och sjöng framför Spotify och tänkte "Fy, fasen vad illa det låter" så jag bestämde för att jag skulle ta en dusch och komma ut som en helt ny människa. Man ska komma ut ur duschen, lite lagom blött, långt hår, man är smal, inga skavanker och man kan sjunga! Kom ut ur duschen och gick förbi spegeln i hallen och bara "Meh, jag är ju inte smal, jag har ju inte blivit av med mina flames, vad är det här?!! Jaja, brösten har inte krympt i alla fall, puh!" Sätter mig vid datorn och låten It's the end of the world as we know it börjar spelas och jag sjunger med. Rösten har inte blivit bättre den heller. Komma ut som en ny människa, my ass. Det fungerar inte. Skitdusch. 

Nalle får väl tycka om mig ändå helt enkelt, för om knappt en timme kommer han hit och då blir det massa mys, innan dess måste jag dock städa mitt rum... Inte sovit där inne på ca två veckor nu, så blir bara att man ställer in grejer där, stänger dörren, springer hem till Nalle och sover, nästa dag har man en ny kasse med något, ställer in den på rummet, stänger dörren och springer hem till Nalle. Tänk er två veckor med den där rutinen. Så nu blir det städdags!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0