The apple now is sweet, oh much sweeter than it ought to be.

Lyssnar på Flogging Molly och är på otroligt bra humör. Fick mitt efterlängtade brev från min norska bank så jag äntligen kunde gå in och föra över pengar från det norska till det svenska kontot så om ett par dagar är jag 7000 kr rikare vilket känns hur härligt som helst! 7000 kr kanske inte låter så mycket för er, men det är faktiskt hyra för 3 månader framåt för min del :O Eller mat, hyra, försäkringar och mobilräkning för 2 månader framåt. Åh, och så var jag jättesugen på en riktigt söt och god apelsin, men vad är oddsen att man får just en sån där supergod apelsin, utan kärnor och utan någon besk eller sur smak? Det är typ 1 av 10 som är så perfekta, och det var min apelsin, så då blev jag ännu gladare. Idag har jag sökt kanske 4 eller 5 jobb, så jag känner mig faktiskt lite duktig vilket också gör mig glad! Plus att jag ska börja jobba om en timme till kl 21 ikväll och jag är verkligen taggad inför jobbet idag. Att jag ska jobba i morgon och i övermorgon också gör mig ännu gladare. Livet leker lite med mig, och det är helt okej.
Det finns en sak som gör mig på lite dåligt humör dock; det är ingen som säljer en säng som är 120x200 cm till ett vettigt pris på blocket. Det gör mig lite ledsen. Dessutom måste vi hitta en soffa som fyller upp vårt vardagsrum. Även den till ett okej pris. Men det löser sig kanske, uppdaterar blocket.se var femte minut för att se om det anlänt något nytt som är av intresse och på lördag ska Bela och jag till Möbelladan och se vad där finns för något.
Alltså har vi lite planer på hur vi ska lösa glädjedödaren, så nu är jag lika glad igen som när jag började skriva inlägget! :D Jag har även hittat ett riktigt nice akvarium som jag vill ha för 1500 spänn. Sen kommer jag på mig själv med att om jag inte vill lägga 1500 kronor på en säng (som är liiiiiite viktigare) så borde jag inte lägga det på ett akvarium heller... Men jag saknar mina fiskar, ni vet Garfunkel, Axl Rose, Manson och Simon. Jackson 5 skaffade jag ju efter ett tag med. Saknar dem så nu får här faktiskt komma en bild på dem. I bilden syns Simon, Garfunkel och tre av dem i Jackson 5. :)
Nu är det dags att göra sig i ordning inför jobbet. 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0