First you try to fuck it, then you try to eat it, if it hasn't learned your name you better kill it before they see it.

Gaah, den låten har satt sig rätt hårt på min hjärna, och det värsta är att den inte är speciellt bra; Marilyn Manson - arma-goddamn-motherfucking-geddon.
Well well, igår blev det familjekväll med sällskapsspelet När och fjärran, killarna mot tjejerna och självfallet vann tjejligan! 5700 NF-cash mot killarnas 4200.
Idag har brorsan stuckit till Norge igen för att vara borta och jobba en månad och sedan kommer han hem och sticker till Australien i 2 månader och Bali en månad för att bara glida runt. Rika jävel. Det gör visserligen inte mig någonting eftersom jag får flytta in i friggeboden igen! Så idag är det flytt- och städningsdags för min del plus att jag har sökt lite jobb, både i Sverige och i Norge.
Frukosten idag:
Jag: Har ni något nyårslöfte?
Mamma: Löfte och löfte, men jag vill gå ner 10 kilo i år.
Sten: DU..?!
Jag: Ja, det har jag med tänkt att jag ska göra, helst innan sommaren.
Sten: DU??!!
Jag: Ja, man är ju lite onödigt fläskig här och var, jag tror jag kommer överleva nästa vinter även utan detta extra fettet.
Sten (som är rätt smal och aldrig går upp ett gram): Jag får väl satsa på att gå upp 10 kilo istället.
Jag: DU!?!?!?!
Haha, den satt så jäkla bra tyckte jag och Sten skrattade faktiskt så han tog inte illa upp. Det blev till och med en up top på den även om jag efter frukosten fick en pan smack -.- Sten är visserligen inte lika bra på pan smacks som jag är ;)
Men, det jag skulle komma till var att jag vill gå ner 10 kilo. Hur fan ska det gå? Jag tänker inte, för allt i världen, sluta med popcorn, brownies, kitkat och vitlöksbröd. Inte en chans att jag bara tar en tallrik mat när Sten har lagat nåt, det är alldeles för gott för att låta bli att äta tills allt är slut. Möjligt att jag kan välja att dricka vatten i stället för cola nån gång, men jag tror att mitt sug efter energidryck och kaffe kompenserar upp det rätt ordentligt. Desto mer jag tänker på hela viktnedgångsgrejen, ju knäppare blir jag, fast jag börjar nästan tro på min egen teori som lyder att om jag tänker att jag äter nyttigt så kommer jag gå ner i vikt. Jag började tänka att viktnedgången sitter i huvudet och om jag tänker att Kitkat är bland det nyttigaste man kan äta och samtidigt tänker jag i mitt huvud att jag rör på mig mer än vad jag gjort innan. Jag har fått för mig att om jag verkligen tror på det riktigt hårt så kommer jag lura min hjärna att det är en massa nyttigheter jag stoppar i mig och då kommer den styra min kropp att ta upp en del ämnen och ut med resten och detta gör att jag kommer gå ner i vikt eftersom min kropp uppfattar kitkaten som nyttig och då inte kommer hitta något fett/socker i den (eller kanske ignorera fettet och sockret i alla fall). På så vis kommer min kropp inte att ta upp något fett/socker från kitkaten och då blir jag smalare eftersom jag tidigare samlat på mig dem där onyttigheterna som lagt sig på höfter, mage och lår.
Det är min tanke, för det finns inte nånting i mitt huvud som talar för att jag ska börja träna. Letar visserligen efter häst med morsan nu, men jag hatar dem fula ridmusklerna man får på benen. Eller bara dem där magmusklerna man blev uppmärksammad om att man hade i omklädningsrummet i 8:an? Näe, usch, ingen viktnedgång i ridning inte, bara muskelbygge.
Får se hur det blir med den saken, men nu ska jag ta tag i mitt liv och flytta ut i stugan!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0