"Men sätt på någon för fan, ditt lilla Oidipuskomplex!"

Gustav (underchefen på jobbet): Amanda, hur många undersökningar har du gjort nu innan rasten?
Jag: Jag vet inte om det är så bra för jag vet inte hur många vi skulle ha gjort i timmen, men jag fick ihop 26 stycken i alla fall. 
Gustav: Alltså Amanda, jag vet inte om det är en bra idé att låta dig vara kvar här, du kommer ruinera företaget om du fortsätter såhär.
Jag: *Klump i magen som växer sig upp till halsen*
Gustav fortsätter: Ni skulle ha gjort 7 stycken i timmen, det har gått två timmar. Du borde ha fått ihop 14. 26 är vad du borde har gjort under HELA kvällen fram till kl 21 ikväll, klockan är bara 19 nu. Du är lite för bra för oss, vi kommer ju inte ha något jobb kvar snart så snabb som du är. 
Jag: Haha, ursäkta mig, men jag är faktiskt inte så bra som du tror, du anar inte hur slappa alla andra är.
Gustav: Hur ska du jobba nästa vecka?
Jag: Måndag till torsdag och söndag. 
Gustav: Är du säker på att det är en så bra idé? Jag är ledig tisdag, onsdag och söndag. Om jag bjuder hem dig på kvällsmat, skippar du jobbet då?



Ha ha ha... Känns lite småskönt att vara lite för bra på sitt jobb så att chefen gör allt för att man inte ska komma dit och ta allt arbete ifrån dem. Varför syns det inte på lönebeskedet istället? -.- Skitjobb.



I telefon med Maria idag (därav rubriken till detta inlägget) och vi höll oss  otroligt nog inom ramen av en och en halv timme.

"Hatar dem. Köksbord alltså. Då är man ju tvungen att prata med honom!"
"Mamma, jag har något på ryggen, kan du klia mig lite?" FRÄSCHT!
"Att somna i sin mammas säng? Jag tror dem pillar på varandra. Jag är rätt säker faktiskt."
"Men sätt på någon för fan!"
"Skaffa lite kuuuk, hur svårt kan det vara?"
"Ska vi greja lite ikväll?"

Måste säga att jag är fett glad för Marias skull, att hon sket i vad alla andra sa och lyssnade på mig *stolt och skryter* och att det visade sig att det gick bättre än någon någonsin hade trott. Självklart visste Ankan att det skulle gå bra, annars hade hon inte lurat ut Maria på sådana äventyr. ^^,




Nu är det ordnat, jag har hittat en säng, ett soffbord och så har Bela och jag köpt en spegel idag som vi ska ha i hallen. Sten fixar en skåpbil till helgen och då ska möblerna hämtas. Jag är helt exalterad över flytten. En 3:a på 92 kvadrat är inte fy skam. Nykaklat badrum och grejer. I like it. Funderar starkt på det där akvariet för 1500 kr. Det är VÄLDIGT billigt för ett sådant akvarium, men det är rätt mycket pengar för mig just nu. Vi får se hur det blir. En och en halv vecka kvar tills vi får hämta nyckeln, och på den tiden lär vi väl hinna införskaffa oss en soffa? Råkar någon av er där ute ha en soffa till salu så hojta till. Ett köksbord är också välkommet :)


Jag skulle säga det, den där kvällen efter du kommit hem från Oslo. Jag hade handlat massa grejer och förberett en romantisk middag, tänkt tända ljus och så hade jag köpt en bukett med blommor till dig. Men när jag kom hem efter min shoppingrunda fick jag ett sms av dig där du sa att du hade andra planer till kvällen.


Aldrig har jag känt mig så skyldig över något jag inte ens visste att jag gjorde. Förlåt.



Kommentarer
Postat av: Maria

HAHAHA Alltså våra samtal är underbara :P Särskilt med protestfiskar och ensilage (eller var det hö!?) Samt roliga sommar-pranks moahaha! Hehe.

Ja, jag tackar dig oändligt! Jag menar det var tack vare att jag följde med som han friade ju ;)

2010-01-22 @ 12:44:18
URL: http://mydreamsaremyreality.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0