And if I catch it coming back my way I'm gonna serve it to you.

Nu har jag inte skrivit här på ett tag, jag har nog helt enkelt inte fått tillräckligt gjort för att ha något att skriva. Eller så har jag haft så mycket att göra så att jag inte hunnit skriva. Jag vet inte vilket det är egentligen men vi kan säga att jag har haft så mycket att göra så att jag inte har hunnit för då låter det som om jag har ett liv i alla fall. Och det känns ju inte fel.
Nalle har varit bortrest i helgen eftersom han har varit på sin skola, så ja, det har varit ganska ensamt om nätterna. Däremot har jag haft lite att göra på dagarna i alla fall och har jag inte haft det så har jag skaffat mig något att göra. Här kommer en kort sammanfattning om min helg:
FREDAG:
Stackars råtta! Ser ju ut som om jag stryper honom! Jag var visserligen livrädd så det kanske jag gjorde...
Sanningen att säga är att jag hälsade på Bubben, som råttan så fint heter, i fredags. Nej, nej, så var det inte. Jag hälsade på Chrisse och han tvingade mig att gosa med Bubben. Jag tycker att råttor är äckliga, dem är ju fasen ohyra och svansen är som en enda lång dreadlock vilket bara är äckligt! Jag ville inte ens röra Chrisses dreads för att dem var som råttsvansar och Bubbens svans var som Chrisses dreads. Nä, det är tur dem har varandra för jag tycker bara det där är äckligt. Egentligen åkte jag dit för att städa Chrisses lägenhet. Kommer in, ser mig omkring, säger: "Jag tänker inte städa här". Sätter mig vid hans dator, laddar ner ett program jag tyckte han behövde, tankade någon film jag tyckte han skulle se. Sen då? Spelade 3 omgångar vänd-tia, drack en cider och en halv öl sen fick jag stressa ut till bussen. Med tanke på att det tog en timma med bussen dit, en timma med bussen hem och max 1,5 timmar hemma hos Chrisse så hade jag ju faktiskt spenderat hela 3,5 timmar av min eftermiddag/kväll redan. Kommer hem, Sten har lagat god mat och vi sätter oss ner och äter. Vi kollar på "På spåret" samtidigt också såklart. Men sen då? Sen hade jag sådan dötid och jag ville inget hellre än att det skulle ringa på dörren och så skulle jag öppna och så skulle ju Nalle stå där och säga: "Det doftade mat!". Okej, han kunde kanske säga något gulligare än det där, men aah, det viktigaste var ju att han skulle stå där och sen mysa med mig hela kvällen. Så blev det ju självklart inte, utan istället tvingade Cilla ut mig från vårt varma hus med brasa och grejer, ut i kylan, in på bussen, och hem till Dennis och Micke. Det var Cilla, Tess (Cillas syrra), jag, Dennis och Micke där. Drack nåt glas vin, nån cider och så shotade vi varsin turkisk peppar i princip. Var rätt lamt, kom några studenter (5 tjejer) från övervåningen med. Det enda roliga var att alla satt och skrattade bakom ryggen på Dennis för att han ljög som världens värsta mytoman och alla förstod ju det utom han själv. Var inte mycket spännande med den kvällen mer än att Tess och jag bestämde oss för att Mozart och hennes hund Boss ska få leka nån dag nu i veckan. 01.25-bussen hem och sen gick jag nog och la mig.
LÖRDAG:
Lördagskvällen bjöd jag hem Madde och Cilla på att käka Thaimat från Ciang Mai och spela Cluedo. Helt otroligt rolig kväll. Så kul har vi inte haft ihop på länge. Grejen är att vi tre har spelat Cluedo ihop sedan vi gick i 5:an på Snöstorpsskolan och har gjort det ett par gånger om året sedan dess. Självklart blev det massa skitsnack, skvaller och sexsnack med men det är sånt som tillhör. För er som inte har den blekaste om vad CLUEDO är för ett spel så kan jag berätta att det är ett brädspel som går ut på att lösa vem det är som har mördat Swartling, i vilket rum och med vilket vapen. Det har blivit tradition att Cilla alltid vinner, och det ändrades inte nu heller. Men vad gör det? Riktigt underbar kväll, och jag kommer verkligen sakna det när Cilla åker till Spanien. Tack tjejer! <3
SÖNDAG:



Disney on ice i Göteborg med kusinerna. På översta bilden är det Fabian, Jonathan och Eliott och på den understa är det Isabelle. Måste säga att de är otroligt hemska ungar. Eller ja, Jonathan och Isabelle skötte sig riktigt fint faktiskt, men Fabian och Eliott hade jag klarat mig utan. Föreställningen var faktiskt väldigt bra, helt klart sevärd. Speciellt när morfar bjuder... Det trista var bara att jag fick så mycket ansvar för mina kusiner och när jag räknade "där är Fabian, där är Eliott och där är Isabelle. Allt är under kontroll. Men var fan är morfar nu då??". Mycket man ska ha koll på men det var en trevlig resa. Skämdes lite när "mina" barn inte kunde sitta stilla i bussen med tanke på att det var 22 personer till i bussen som jag försökte få ungarna att ta hänsyn till. Morfar var nöjd med mitt jobb i alla fall och alla barnen var glada och nöjda när jag bjudit dem på varsin påse Ahlgrens bilar och popcorn till showen. På bussen hem igen när vi släppt av Fabian och Eliott så kunde jag slappna av för första gången på 10 timmar. Puh. För er som inte sett Disney on ice men som tänkt se den med nåt småsyskon eller så så absout, den var klart värd att se :)
MÅNDAG:

Idag har jag pratat i telefon med Maria. Bara 3 timmar faktiskt. Från 00.53 till 03.52. Mycket givande och uppiggande samtal. Och nej, jag tänker inte förklara bilden. Den är mellan mig och Maria. Nu är klockan 05.27, jag har inte gått och lagt mig ännu och morsan sitter och äter frukost eftersom hon ska iväg och jobba. Pissförbannad för att jag fortfarande är vaken. Ja, mamma, jag kommer antagligen gå och lägga mig om du skriker jävla horunge till mig en gång till. Eller inte. Rör mig en gång till och du kommer inte kunna gå till jobbet idag. Så nu tar vi det lugnt mamma lilla, Sten sover, du kan låtsas som om jag inte är här, du kan gå till jobbet och alla är glada. Men nej, vi skriker slampa en gång till till vår dotter för det mår vi så bra av. Dottern kontrar med "din jävla fitta, ät frukost och dra åt helvete sen så ses vi när du är lite gladare!". Då smäller det.
Nej, usch, vad jag inte orkar med onödiga bråk.
Idag är i alla fall planerna att älskling kommer hem! 21.30 ses vi igen och jag har saknat dig massor denna helgen! Så ikväll blir det pusskalas :)
Ja just det! Jag har lovat:
PS. Min pojkvän är inte ett svin! DS. (Borde jag skriva att detta syftar tillbaka till förrförrförra inlägget?)

Kommentarer
Postat av: Maria

HAHAHAHA!! Bilden äger! Men sant ;)

2010-01-12 @ 15:05:10
URL: http://mydreamsaremyreality.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0