As 99 red balloons go by.

Det har hänt himla mycket sedan jag skrev sist och jag kommer inte ens nästan ihåg allt i huvudet och är alldeles för lat för att gå och hämta min kalender där jag har hela mitt liv nedskrivet. Men jag minns vad som hände igår i alla fall för det var ju nyss! Vi tog en massör till stallet som skulle massera Sheya. Kvinnan heter Eva och är tydligen väldigt väldigt duktig. Det hon gjorde kallas för Laser- och Magnet-terapi och Sheya kändes otroligt avslappnad och harmonisk efter drygt en timmes behandling. Sådär ja, och där var jag 625 kronor fattigare och dessutom bokade vi in en behandling till om 3 veckor för ytterligare 625 kr. Men det får det vara värt, allt för min lilla ögonsten. Sedan skulle jag och mamma åka tillbaka till den hagen där hästarna har gått på bete i sommar och mocka ur den. Fy fan vilket helvete att vara ute när det blåste så in i helvete och kom småskurar titt som tätt och där stod man och mockade hästskit. "Det är nästan så man börjar gråta" sa mamma och jag kunde inte annat än att hålla med henne. Efter 1,5 timmar av slit gav vi upp, då hade vi fixat i ordning övre delen av hagen hyfsat så lämnar vi resten till Petra och Margaretha som också hade sin häst där. 
Väl hemma därifrån blev det en välbehövd dusch och sedan stack jag hem till Nalle och Emil där vi skulle äta sill och nypotatis och dricka öl och nubbe. Sagt och gjort och sen minns jag inget förrän jag vaknade i morse tog bussen till mammas jobb där jag hämtade hennes bil och stack till stallet, för idag skulle ju Hovslagar'n Johan komma :) Han är otroligt trevlig och oerhört skicklig. Jag tror han är magisk. 1100 kr senare blev det hemfärd för mig och jag har nu rensat heeeela min garderob, vikt om allt, sorterat i sorterade högar, sorterat ut vad jag kan ge bort/slänga och ändå är där överfullt... Bah. Men hyfsat snyggt är där i alla fall och sedan fick jag ett ryck då jag gjorde i ordning i köket, gick ut med hela vår miljösortering till soprummet (det var vääldigt mycket kartonger må jag säga) och skrubbade varenda kvadratcentimeter kakel och övriga ytor i hela toaletten och badrummet. Nu är där fint som bara den och imorgon blir det förhoppningsvis - om jag lyckas övertyga Nalle och Emil - en sväng till Gekås. Men vi måste vara hemma i tid för kl 18:00 imorgon kväll är det dags för mig att hämta dubbelsängen! Med lite hjälp av Sten såklart. Kanske lyckas man övertala Nalle till att hjälpa till med men han är väl ungefär lika glad på mig som jag är på honom just nu. Bitterfittor är vi allihopa, allihopa, allihopa och du meeeed. Dock kan man ju inte annat än älska honom och jag står fortfarande fast vid att jag har världens bästa pojkvän som jag älskar mest av alla i hela världen. Efter Mozart såklart. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0