What a wonderful world.

Livet är fint, eller hur? Har faktiskt fått en hel del gjort den senaste tiden men jag inser ju själv att jag inte kan skriva om varje dag från tre veckor tillbaka så jag tar det lite kort istället.

Jobbade hela påskhelgen, men vi tajmade ändå in en påskmiddag hos älsklingens föräldrar och en påskmiddag hos mina föräldrar. Påskmiddagen hos Nalles föräldrar som Maria och jag skrämt upp oss så mycket inför, gick faktiskt riktigt bra... tror jag. Kändes bättre än det brukar i alla fall.

Sedan någon gång där mitt i veckan efter påsk så fyllde Nalles kompis Kim 21 så vi var ditbjudna och firade henne ett par timmar. Hennes mamma och hennes mormor var också där och hon har typ en av världens goaste mormödrar! Jag blev typ kär =)  Samma dag lagade jag min bil som jag hade räknat med skulle gå på ca 3000 kr, men nej då, min lille Bil-Helmer skulle bara ha 1300 kr för hela kalaset! Positivt, positivt!

I fredags körde jag hem till Mozart och hämtade honom och sen körde vi hem till Nalle för att skjutsa honom in till stan vid 23-tiden. Mozart fattade inte så mycket varför han skulle åka med, men han tyckte det var trevligt att hitta på något på fredagkvällen istället för att sitta hemma och dega med mamma och Sten. Mamma var lite nipprig över att släppa iväg sin lille son på äventyr "mitt i natten" -.- Men jag och Mozart bestämde oss för att dra till McDonalds på Eurostop för varsin Cheeseburgare och väl där så var klockan 23 och det är tydligen då dem stänger. Som tur var så var det Jonas som hade hand om stängningen (har inte träffat honom sen oktober förra året, så det var kul att se honom igen). Mozart tyckte det var skitkul att han såg någon han kände igen och Jonas gick in och hämtade en överbliven hamburgare som Mozart fick tugga i sig. Efter det var Mozart nöjd och vi bestämde oss för att åka hem till mamma igen. Mamma frågade honom var vi hade varit någonstans och vad vi hade gjort och Mozart blev helt till sig och visste inte hur han skulle berätta, så han studsade runt på alla fyra -  jämfota, jag skojar inte, jag har aldrig sett honom på detta viset innan. Han studsade runt och sprang över soffan och sprang över sin säng och kastade runt med ben och sin kudde, helt galen, men mamma förstod i alla fall att han haft en bra kväll. Dagen efter, på lördagen skulle mamma och Sten iväg på golftävling så jag åkte hem till Mozart och så gick vi en långrunda längs stranden. Mysigt!
I går fyllde Mozart 10 år, så jag åkte hem till honom för att lämna en present, och vad möts jag av? Att Mozart har 10-årskalas med hundkompisar och deras mattar och morsan har bakat ananaspaj och grejer. Herregud, vart är världen på väg?

Idag har jag jobbat och sen blev det bort till Brissmans Brandredskap där Stonie Baloonie satte på mina sommardäck, eftersom det är sista dagen för dubbdäck idag. Japp, klart man ska vara ute i sista minuten...
Hem, mata fiskarna och tända akvariet och sen var det dags att dra iväg igen och möta Madde för att gå hem till Emma. Kaffe och en massa tjejsnack i några timmar och vad fick man reda på? Jo, att Emma ska flytta till samma trapp som mig! KUL! Så nu har jag lovat att ge henne en Ikea-soffa som jag inte behöver.

Idag flyger Elenor hem från England så på söndag är det dags för henne att komma hit och äta gottigt och kolla på The Notebook med mig. Nice :)
Nu har jag ätit och precis kollat klart på kvällens Efterlyst, så nu ska jag diska och om 45 minuter pyser jag hem till världens finaste pojkvän för sömn.
Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0