Some people are only alive because it's illegal to shoot them.

Först tänkte jag bara berätta att det var en helt underbar trip till London. Jag orkar inte gå in på detaljer eller ens berätta något om vad vi gjorde, för just nu är jag lite - ganska så mycket, frustrerad. Därför tänker jag inte ladda upp några fina bilder heller som ni får njuta av. Jag tänker bara vara lite sur. Sur för att en del människor suger livslusten ur andra. Frustrerad för att jag verkligen inte ORKAR vänta på att skulden ska bli betald.


"Jag ska bara skaffa mig ett jobb först".
"Men du sa ju...."
".. jag vet, men jag ska bara skaffa mig ett jobb först. Du får 100 kr i månaden så länge". (Efter att hans mamma och jag talats vid såklart)
"Men jag ska ju ha 500 spänn i månaden, det har vi ju avtalat".
"Men jag kan inte ge dig det, jag har bara 7000 kr i månaden av soc".
"Aaa....men jag och alla andra som bor i lägenhet klarar oss på 4800 kr i månaden i alla fall, så du lever ju rätt gott på 7000".
"Nej det gör jag inte, för 7000 är det man får av soc för att det är det som kallas existensminimum, så då måste det ju vara så - att det  ska vara precis så man klarar sig på det".

Nej, detta var inte riktigt citat, men jag orkar inte skriva ner en lång JÄVLA FITTKONVERSATION, så jag tryckte ihop det lite - utan att ljuga. Eftersom han förmodligen aldrig kommer få tummen ur röven och skaffa sig ett jobb kommer jag få 100 kr/månad, uppdelat på 32 månader. Hur känns det? INTE SÅ JÄVLA BRA. Det kommer ta honom ca 2,7 år att betala av en skuld på 3200 kr, som han LÄTT kunde fixat på 5 månader. Dra in lite på supandet så ska du se att 7000 kr i månaden är en rejäl summa för att inte göra ett piss.

Jag vill bara vara arg en stund. Arg ska jag vara. Så jävla arg. Arg var det sista jag hörde.

Kommentarer
Postat av: chrisse

Du gick med på den här dealen så sluta vara en sån wannabe fågelskrämma.

2010-04-05 @ 20:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0