Helmer is the man.

Bilen ska ju besiktigas i morgon bitti och min vänstra framlampa såg vi var trasig. En lampa är lätt bytt så Sten skulle göra det åt mig, men igår när jag kom hem till Sten och Mozart så visade det sig att det inte bara var att byta lampan, utan det var även själva insatsen som på något vänster lyckats smälta, så Sten kunde inte få ut lampan. Upp tidigt i morse för att sticka till MotorHalland och se om de kunde hjälpa mig. Javisst, det kunde dem men det skulle kosta 2150 kr. DET tänker jag inte lägga på en bil som jag ändå ska sälja. Kör iväg och ställer mig på en parkering, ringer mamma och frågar henne vad jag ska göra. Om jag ska skita i att bilen inte går igenom besiktningen och sälja den som reservdelsbil istället. För det är väl inte någon som lägger 2150 spänn på att lampan ska fungera på en så pass gammal bil. Sen kommer jag på "Ahaa! Bil-Helmer!". Han har haft min bil i sin verkstad ett par gånger innan så jag ringde honom, men han skulle resa bort imorgon och vara borta hela nästa vecka så det såg tight ut. Men nu var han hemma en timme på förmiddagen så jag fick komma dit direkt, han tittade på det, pillade lite, kollade om han hade rätt lampa hemma. Och det hade han! Efter ytterligare en halvtimmes pillande så var det klart och vad skulle han ha för detta undrade jag. Helmer: "Hmm... lampan kostar 70 kr och den där kabeln jag satte dit går på ett par tior, så vi säger väl en hundralapp, är det okej?"

Alltså Helmer är en ängel. Verkligen världens finaste och bästa ängel. 

Igår var Madde hos mig och vi åt upp en hel marängtårta med marabouchoklad (Ni vet en sån där Frödinge eller Almondy) - Massa gott!
Igår kväll skulle även en tjej titta och provköra Weeby men hon fick förhinder och kunde inte komma förrän nästa vecka. Jag har dock redan haft 4 stycken som kollat på den och två av dem är intresserade så det känns ganska bra, såklart beroende på hur besiktningen går imorgon. 

Idag var jag så lycklig över att Weeby fick en lampa så jag åkte och köpte lite stimfiskar och en annan fisk. Den andra fisken är kungen i akvariet så han heter Carl XVI Gustaf, de andra är ju sitt lilla gäng så dem får heta X-team. Mitt akvarium börjar bli fint!

Ikväll är det jobb, imorgon är det jobb och på fredag är det jobb. Lördag är det Hylte en stund och sen är det lugnt fram till natten då jag, mamma och Margaretha åker och kollar på Sheya (Hästen) och förhoppningsvis kommer vi hem med henne på måndag! Hoppas, hoppas, hoppas =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0