Nu börjar det likna nåt!

Idag har jag inhandlat lite grejer inför nyårsafton (i morgon).
1) 70 cl Vodka
2) Ett flak cider - jordgubb/lime, mums!
3) En "sats" turkisk peppar som jag ska blanda och fylla pluntan med.
4) Ett flak powerking.
Dessutom ska jag var med lite på en flaska champagne/mousserande vin med Nalle.
Morsan blev inte överlycklig över mina inköp kan jag ju säga...
Frågan är hur mycket jag ska ha med mig i morgon? 8 cider, pluntan och några powerking och vodka? Är det för mycket? För lite? Beror på när jag börjar dricka i och för sig... Jag har tagit en shot och ett glas med powerking/Vodka och jag känner redan av det. Kanske börjar bli dags att äta något. Fortfarande sugen på dem där pizzabullarna jag aldrig gjorde härom dagen, men det får det bli en annan gång för ikväll ska mamma och Sten göra något gott! Sten är bäst på att laga mat nämligen så då vill man ju inte vara mätt. Inte full heller för den delen, så nu blir det inget mer drickande ikväll, utan det får jag spara till i morgon!
Förresten, jag glömde skriva att Elenor och jag var på bio i söndags (Mamma och Sten var också där)! Vi såg Luftslottet som sprängdes. Helt otroligt bra. När jag såg Män som hatar kvinnor så förväntade jag mig att den inte skulle vara så bra eftersom det var en svensk film och jag brukar inte vara överförtjust i sådana. Det visade sig att den var skitbra och man var ju bara tvungen att se Flickan som lekte med elden när den kom ut på bio. Den andra filmen brukar aldrig vara lika bra som den första men jag tyckte faktiskt att den överträffade den första filmen. Eftersom man sett dem två första filmerna så måste man ju se den tredje, men vad är oddsen att dem skulle kunna göra den bättre än dem andra två? Det trodde ju inte jag att dem kunde i alla fall, men jag hade fel. Väldigt sevärda filmer allihop, för er som inte har sett dem.
Nu ska jag och min anka ta och smörja oss lite med Helosan, men ni får ha ett förjävla bra nyår allihopa!
Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: Elenor

Helosan hette det! Haha det smörjde jag in min med också =) Väldigt bra!



Om några år får vi ha en "Millenium"-marathon med alla tre filmerna i rad! Fast om några år... för jag känner inte för att se dem nu igen snart... Märkligt nog, för de är ju verkligen skitbra! xD

2009-12-30 @ 18:07:58
URL: http://elenortellebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0