Love is not a three way street.

Idag har jag och morsan varit i Hyltebruk och hälsat på mormor Siri. Världens goaste gammelmormor! Hon hade lagat mat åt oss och sedan bjöd hon på kaffe och choklad. Jag tror det är av henne jag har fått mitt chokladberoende för hon är också helt galen i choklad. Vi satt där ett par timmar och man vill verkligen inte därifrån. Det är inte som att sitta hos en gammal tant och prata om onödiga och helt ointressanta grejer, för mormor Siri är verkligen något extra. Alltid så rolig och glad. Jag älskar henne.
Sedan körde jag hem och då fick jag ett oroligt sms av en flickvän till en bekant till mig. Hon hade snokat i hans mobil och sett att han tänkt träffa mig den 22:e dec då hon var hos sina föräldrar i Lund. Efter några sms fram och tillbaka mellan mig och tjejen så bad hon att få ringa mig vilket självklart gick bra eftersom jag inte har träffat hennes kille på över 2,5 år och inte hade något att skämmas över. Så vi snackade väl i telefon i en halvtimme eller något och hon var helt förstörd över att han varit otrogen mot henne med antagligen flera andra tjejer. Jag berättade hela sanningen och för säkerhets skull bad jag henne gå in på hans dator och läsa meddelandehistoriken på msn. Där såg hon att jag försökt övertala honom till att inte ligga med andra tjejer eftersom han har flickvän. Dessutom såg hon att jag har sagt nej varje gång han velat träffas eftersom jag i princip har haft pojkvän hela tiden och definitivt inte har något behov av honom. Jag hade tydligen skrivit massa visdomsord i den där historiken och till slut sa tjejen att: "Jag förstår varför han vill ligga med dig, du är ju så himla smart och snäll. Jag antar att du är snygg också, din jävel. Jag tror nästan jag är kär". Jag: "Hmm, du kan inte säga så om mig när jag har legat med din pojkvän under tiden ni varit tillsammans för 3 år sedan (de hade tydligen varit tillsammans i 4 år men jag har bara vetat om henne dem 2 senaste åren). Du borde hata mig". Hon: "Det GÅR ju inte att hata dig, du har ju varit på min sida i det här i era konversationer ända sedan 2007, och ändå fattar inte det jävla svinet hur rätt du har och försöker ändå sätta på dig, senast nu den 22:e december när jag firade jul med mina föräldrar."
Blä på killar som är svin mot sina tjejer. Tjejer ställer upp för varandra, jag hade dock aldrig träffat den här tjejen och visste inte hennes namn förrän igår, och ändå har jag varit på hennes sida i 2 år. Senare på kvällen skickade hon iväg ett sms och tackade så mycket för att jag var så ärlig mot henne och ville ta en fika med mig efter nyår nån gång. Hur kan han göra så mot henne? Hon verkade vara en jättebra tjej. Ett jävla avföringsprov är vad han är.
Sen bar det av till Wild West Steakhouse med Frida, Gisela, Jesper, Muppen, Frank och Gustav eftersom Frida precis har fyllt 19 och vi ville bjuda henne på något. En trerätters där var sjukt mäktigt och jag blev så mätt så jag trodde jag inte skulle behöva äta på ett år igen. Men nu börjar jag faktiskt bli hungrig, ca ett dygn senare så nu ska jag se om det finns någon kycklingfilé så jag kan leka med min krydda "Wasabi och Sesame".
Finns inte kyckling, blir det nog pizzabullar eller potatis-och löksoppa. Mmm, Pizzabullar låter som en bra idé. Det kör vi på, Amanda. Japp.
Idag har jag varit i stan med Madde och handlat lite. Ville hämta ut nya p-piller med men nej då, dem var SLUT på apoteket. Varför ska folk pippa satan ur varandra såhär i juletid? Näe, så jag fick gå hem utan piller. Men det gör inte så mycket för jag har Kitkat och det är ju faktiskt godare!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0