Let's dance and drink until one drops. Let us celebrate the duckdance.

Har varit lite för mycket jul den här julen. Firade som sagt var den 23:e för Rebecca och Jonathan - med mat, tomte, julklappar och familjemys. Sen blev det julafton och då var vi som vanligt hos Stens föräldrar - Tuula och Folke. För det första så tycker jag inte om dem av flera anledningar. En av dem är att allt ska vara så fint och perfekt, vilket bara äcklar mig. Därmed tycker jag att det är pest och pina att fira jul hos dem VARJENDA JÄKLA år. Det hade nästan varit okej om vi bara var där och åt, småsyskonen fick sina julklappar och sen åkte vi. Men nej då, vi stannar där till EFTER Kalle Ankas jul. Här vill jag upplysa er om att det är bara jag, min bror, mamma och Sten som sitter bänkade framför tv:n. Tuula och Folke springer runt i huset och fixar kaffe och kakor och springer upp till oss vid tv:n och säger: "Nu får ni gå ner och ta kaffe och tårta". ÄR DEM HELT DUMMA I HUVUDET?! Man går inte iväg mitt i Kalle Anka. Mamma och Sten går iväg och hämtar kaffe och grejer, och då sitter Folke och försöker kommunicera med mig och brorsan. MITT I KALLE ANKAS JUL. TYST! Jag ser på TV!
Näe, usch jag tycker verkligen att det förstör hela julkänslan. En annan sak som förstör julkänslan är att det är alldeles för fin julmat dem bjuder på. Jag spyr nästan av att alla sitter där med små överarbetade förrätter och 4 uppsättningar bestick var kring sina tallrikar. Dessutom är jag sur på Tuula för att hon tycker att det är "skitjobb" jag har i Norge. Ska hon säga som jobbar på posten, kärringjävel.
Äntligen åkte vi därifrån och kommer hem till lilla Trönninge (Från tylösand där Tuula och Folke bor). Sedan kom min mormor och så åt vi julmat igen, kollade på Karl-Bertil Jonsson och delade ut julklappar. På natten fick jag för mig att gå på midnattsmässan i Trönninge kyrka, och morsan och mormor hängde på. Kändes lagom kul att jag hade snapsat en del precis innan kyrkan... Träffade prästen som kramade om mig och sa: "Jaha, Amanda, kul att se dig igen, du har ju inte varit här sen du konfirmerades för 4 år sedan". Hur kass känner man sig inte då? Herren förlät mig för mina synder i alla fall ;D
Sen blev det juldagen och klockan 12 åkte vi och hela tjocka släkten hem till mormor där hon bjöd på julmat. (Observera att detta är tredje dagen i rad som man lever på julmat). Detta är enda dagen på hela julen som jag och brorsan tycker att det känns som riktig jul. När vi var små firade vi alltid jul hos mormor med släkten, men sedan morsan träffade Sten är det hans päron som gäller på julafton. I alla fall... Julmaten var uppäten och jag åkte iväg för att hämta Nalle och sedan drog vi iväg till badhuset där min släkt som tidigare var hos mormor var. Nalle fick alltså träffa min familj och i princip hela min släkt som betyder något. Morbror Micke är inte att leka med alltså. Eller jo det kanske är det han är. Jag var livrädd för honom tills jag fyllde 13 ungefär, så jag förstår om Nalle fick en chock. Micke är på sitt eget lilla speciella vis. Ni som har träffat honom vet vad jag menar...
Och bara för att jag vet att ni som läser min blogg säkert kommer besöka Sannarpsbadet någon gång mer i livet så måste jag säga att vi har nuppat där. Sug på den du!
Efter badhuset blev det hem till mormor igen för ris a lá malta. Att vara ny på en "släktmiddag" med vår släkt är inte det lättaste. Som sagt, släkten är värst, men jag tycker att Nalle fixade det förvånansvärt bra.
Körde hem Nalle, körde brorsan och hans 5 kompisar till Rotorp (Dem två tjejerna satt i bagaget...) och sen åkte jag hem och hade myskväll med mamma och Sten. Träffade Jonas en stund så körde vi ner till Laxviksstranden och tänkte ta en promenad, men det var kallt och inga stjärnor på himlen så vi sket i det och körde runt en runda så Jonas fick styla lite med sin nya iPhone och sin ljudanläggning i bilen. Spännande...Eller nåt. Sen skulle jag hämta Nalle i stan och Jonas skulle hämta sin tjej så vi tävlade hela vägen in till stan. Vem vann? Ankan såklart!
Idag har Bela och hennes kille, Oscar, varit med mig när jag tatuerade mig. Det var min julklapp till mig själv och jag blev fett nöjd :)
Oscar frågar tatueraren: Är det många som kommer in med konstiga eller helt knäppa motiv dem vill tatuera in?
Tatueraren (Andreas): Ja det är det..En badanka till exempel.
xD
Sen åkte jag hem till Nalle igen och hade myspys till typ åtta och sen begav jag mig hem till Jocke och hämtade en tröja som jag glömt där i somras. Sen spelade han upp några av hans nya låtar som han gjort, och tja... Det är inte alls min typ av musik, jag tycker inte att det är bra helt enkelt. Men jag hör ju att han är duktig på det han gör. Men nä, jag orkade lyssna på 2 låtar och sen fick det vara nog. Sen föreslog han att jag skulle hänga med honom och hans kompisar ut och festa ikväll, men jag tackade nej.
Jocke: Ska vi stanna hemma och kolla på film då?
Jag: Nä, det är lugnt, jag klarar mig.
Jocke: Dissar du film med mig? Jag som är så snygg?! :O
(Han har UNIVERSUMS högsta självförtroende för övrigt)
Jag: Ja.. Och förhoppningsvis ett bra tag framåt :)
Jocke: Så du har alltså gått och kärat ner dig i någon? Vem är den lycklige?
Jag: Yes det har jag. Den lycklige? Jag är.
Han verkade rätt nöjd med det svaret. För sen sa han: "Jag är glad om du är glad, men den dagen du inte är den lycklige längre så kom och kolla film eller sup med mig!"
Killen är weird, men trevlig. Han är faktiskt en av dem få killar som inte fortsätter stöta när man sagt att man har pojkvän. Han respekterar det och håller fingrarna i styr. Duktig kille.
Ikväll är det chill med Kitkat, cider, en och annan snaps och sällskapsspel med mamma, Sten och ett annat par som är här.
Här kommer en bild på min anka!

Kommentarer
Postat av: Katte

Hoppas du hade en tevlig jul!

Söt anka! :)

2009-12-26 @ 23:52:27
URL: http://ayudame.blogg.se/
Postat av: Elenor

Söt den blev du! =)

2009-12-27 @ 13:05:50
URL: http://elenortellebo.blogg.se/
Postat av: anna

haha vad skulle du göra om inte en anka liksom? sötisanka blev de :)

2009-12-27 @ 18:43:34
URL: http://hotdog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0