It's about the people we still haven't met.

Idag har jag haft panik. Jag upptäckte hur fort tiden går. Nu är det bara 5 dagar kvar till jag sitter på bussen hem till Halmstad och jag vet inte hur jag ska hinna med allt jag måste hinna med. Tiden bara flyger iväg och jag fick panik för att jag känner mig gammal. Snart är jag ju så gammal så jag inte kan få barn längre, hur ska jag hinna skaffa barn då? HUR I HELA VÄRLDEN SKA JAG HINNA DET? Nää, först vill jag hitta rätt människa att skaffa barn med och sen så får vi ju gärna känna varandra och vara tillsammans några år och sen kan man ju börja FUNDERA på att skaffa barn. Hur ska jag hinna? Jag är redan 19 år, nu går det bara utför känns det som. Kan man inte bromsa tiden lite så att jag hinner andas också? Tänk baby, om vi hade skaffat barn när vi hade planerat det, då hade vi väl haft..3 månader kvar tills den kom va? Tänk så skönt det hade varit, då hade jag sluppit tänka på att jag har ont om tid. Och vad säger folk? "Det går fler tåg". Ja, visst gör det det, men då kanske det är försent! Infertil och grejer blir man ju till slut. Nä, usch! Och mitt i denna barn-ångesten ska jag hinna träffa massa folk och så ska jag hinna packa här också. Hur ska det gå? Och hur ska jag hinna laga mat ikväll? Åh, tiden går för fort. Jag vill ju hinna resa med! Ta dykarcertifakt och grejer. Utbilda mig till polis och allt. My ass att jag ska lägga tid på en utbildning. Tjoff! 3 år av ens liv borta. För att jobba med det man vill. Hur viktigt är det att jobba med det man vill då? Jag går ju snart i pension ändå. Jag har panik. PANIK.

I övrigt har dagen varit bra. Jag kom upp när klockan ringde 03.58, tog mig till jobbet och slutade vid 11.20. Det var väldigt lugnt på jobbet idag, hade bara 13 gäster, till skillnad från i onsdags då jag hade ca 170 gäster, så receptionisten på hotellet bredvid restaurangen hade det också väldigt lugnt, han hade ju bara 13 stycken som skulle checka ut. Så han kom in till mig och tog en kaffe med mig. Trevlig kille den där Adam. Han är också svensk och har bott och jobbat i Oslo i 3 (!!!) år. Helt galet. 
Nu ska jag i alla fall fixa vitlöksbröd och sedan ska jag och David till IKEA. Tror han skulle bjuda på käk efteråt? Ja, vi får se hur det blir. 
Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0